ciasteczka pina colada


Na rozchmurzenie tej brzydkiej aury mam dla Was przepis na ciasteczka w tropikalnym klimacie. 
Połączenie ananasa i kokosa to duet, który zawsze kojarzy mi się z ciepłymi krajami i wyspą z palmami. A że akurat nie mogę się tam znaleźć (choć jakoś nie specjalnie mi żal) to przynajmniej pocieszę się ciastkiem. Delikatne klasyczne kruche, wzbogacone warstwą kokosowe bezy i przełożone dżemem z ananasa i marakui. Dwa kęsy i jestem w tropikach:)

Składniki:
na ciasto kruche:

  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
na bezę:
  • 2 białka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 50 g kokosu
dodatkowo:
  • słoiczek dżemu ananas z marakują Stovit
Składniki ciasta posiekać, szybko zagnieść, owinąć folią i wstawić do lodówki na dwie godziny. 
Schłodzone ciasto rozwałkować na podsypanym mąką blacie i wycinać koła (wycinałam foremką do babeczki, żeby brzegi były ładne). Układać na blaszce do pieczenia wyścielonej papierem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C na 5 minut. 
W tym czasie białka ubić, następnie ubijając dosypywać cukier i kokos. Wyjąc ciastka, na połowę  nałożyć bezę i wstawić do piekarnika (temperaturę zmniejszyć do 150*C )  i piec jeszcze około 20 minut. Wyjąć i wystudzić. 
Ciastka bez bezy smarować grubą warstwą dżemu i przykrywać ciasteczkami z bezą. 
Dekoracyjnie można posypać cukrem pudrem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz