jabłecznik z budyniową pianką


Ach już dawno nie mieliśmy tak dobrego ciasta z jabłkami. I nie robiłabym go, jeśli nie to, że córka od rana ględziła o szarlotkę. Nie miałam wyjścia bo by mnie zaględziła ale dobrze, że uległam. Bo ciasto wyszło takie pyszne, że na gorąco zjadłyśmy po dwa kawałki. Poszłam trochę na łatwiznę i z braku czasu użyłam jabłek ze słoika ale można przesmażyć świeże owoce z cynamonem i cukrem. 

*foremka 25*34 cm
Składniki:
na ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki
  • 5 żółtek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 50 g smalcu
  • szczypta soli
na nadzienie:
  • słoik jabłek prażonych (użyłam Stovit)
  • 5 białek 
  • 1 szklanka cukru
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 1/2 szklanki oleju

Składniki ciasta zagnieść, owinąć folią i wstawić go lodówki, żeby się schłodziło. Schłodzone ciasto podzielić na dwie nierówne części- mniejszą i większą. Większą wylepić dno blaszki wyścielonej papierem, nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C na 10 minut. 

W tym czasie przygotować piankę: białka ubić najpierw same a następnie powoli dodawać cukier. Kiedy piana będzie gotowa wsypać budynie i wlać olej, miksować do połączenia składników. 

Na podpieczony spód wyłożyć jabłka a na nie pianę z białek. Na wierzch zetrzeć pozostałe ciasto. Górę można jeszcze posypać cynamonem. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 30 minut. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem. 

3 komentarze:

  1. Można dać surowe jabłka

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto obłędnie pyszne :)Bernarda

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto pyszne dziś piekłam , smaki dzieciństwa - polecam przepis!

    OdpowiedzUsuń