orzeźwiający sernik na zimno



Choć nie przepadam za sernikami na zimno, to zrobiłam taki, bo mój mąż je uwielbia. Pokusiłam się o spód z maślanych ciasteczek, bo te biszkoptowe już mi się znudziły. Z wczorajszych lodów zostało mi trochę składników więc wykorzystałam je do tego sernika. Żeby był bardziej orzeźwiający zalałam go nie zwykłą galaretką a taką zrobioną z soku jabłko-mięta. Na upał idealny. I nawet mnie smakował.

*tortownica 21 cm
Składniki:
na spód:
  •  250 g herbatników maślanych
  • 100 g masła
na masę serową:
  • 100 ml mleka skondensowanego słodzonego
  • 100 ml kremówki śmietanki 30%
  • 700 g serka waniliowego ( z wiaderka)
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • 100 ml wrzątku
na wierzch:
  •  szklanka winogron jasnych
  • 1/2 szklanki borówki amerykańskiej
  • garść malin
  • 300 ml napoju jabłko-mięta ( z kartonu)
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 100 ml wrzątku
 Tortownicę wyścielić wysoko papierem do pieczenia. Ciasteczka włożyć do jednorazówki ( a najlepiej dwóch) i rozdrobnić za pomocą wałka. Przesypać do miseczki. Masło rozpuścić i wymieszać z ciastkami. Przełożyć do tortownicy i mocno dociskając oblepić dno i boki foremki. Najlepiej robić to małym wałeczkiem ale można też prostą szklanka bez ucha. Następnie wstawić do lodówki na godzinę.  

Żelatynę potrzebną do masy serowej rozpuścić we wrzątku. Do misy miksera wlać kremówkę i mleczko skondensowane. Ubić. Następnie dodać serek i zmiksować. Na końcu połączyć z wystudzoną żelatyną. Masę przełożyć do tortownicy. Owoce opłukać, winogrona pokroić na połówki i wyjąc pestki. Poukładać na wierzchu ciasta. 

Pozostałą żelatynę rozpuścić we wrzątku i wymieszać z sokiem. Kiedy zacznie tężeć zalać nią ciasto. Odstawić do lodówki na kilka godzin, ja zostawiam na noc.



3 komentarze:

  1. Zaproponuję jutro żonie aby zrobila, faktycznie w takie upały może się okazać strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka :) Idealny na upały :)

    OdpowiedzUsuń