drożdżowe języczki z marmoladą




Pyszne miękkie ciasteczka drożdżowe, które nie wymagają wyrastania. Z tej porcji wychodzi ich bardzo dużo. Byłam przerażona, bo lepiłam i lepiłam, było ich mnóstwo, bałam się, że nie zjemy. Ale były tak pyszne, że zabrałam je nad rzekę i zjedliśmy wszystkie w mgnieniu oka. 

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 160 g masła
  • 4 łyżki cukru
  • 50 g drożdży
  • 2 żółtka
  • 1/2 szklanki śmietany gęstej 18%
  • 1 jajko
  • 200 g marmolady owocowej
  • 2 łyżki maku
Śmietanę podgrzać z cukrem, żółtkami i  rozkruszonymi drożdżami. Dodać do mąki i wymieszać. Masło rozpuścić, przestudzić, wlać do ciasta i wyrobić. Blat podsypać mąką, rozwałkować ciasto i wykrawać kółeczka literatką. Za pomocy szprycy wyciskać na ciast paski marmolady. Sklejać naprzeciwległe boki tworząc języczki. Smarować rozbełtanym jajkiem i oprószyć makiem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 01 minut. 

1 komentarz:

  1. chyba piec 10 minut -a nie 01 minut/literówka/ale przepis super

    OdpowiedzUsuń