pizza z brokułem i kabanosem



Pizzę domową robię dość często. bo domownicy ją uwielbiają ale taka klasyczna jak zawsze już mi się znudziła znudziła. Zmieniłam całkowicie dodatki i choć wyszło mniej "pizzowo" to przepysznie. Zresztą wszystko, co jest polane sosem czosnkowym znika u nas w mgnieniu oka. 


Składniki:

na ciasto:


  • 225 g mąki (najlepiej typu 00)
  • 135 ml letniej wody
  • 15 g drożdży świeżych
  • 2 łyżki oleju
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
dodatki:
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego 
  • łyżka ostrego sosu jalapeno lub chilli (można pominąć)
  • 1/2 brokuła
  • 200 g mozzarelli (najlepiej startej)
  • 2-3 kabanosy
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • 2 łyżeczki ziół prowansalskich
Mąkę przesiać do misko, dodać sól i cukier. drożdże rozpuścić w wodzie i wlać do miski, wyrabiać. Bo chwili wyrabiania wlać olej. Kiedy ciasto będzie dobrze wyrobione przykryć miskę ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 2-3 kwadranse. 
W tym czasie przygotować dodatki: ketchup wymieszać z ostrym sosem i ziołami. Brokuła obgotować z osolonej wodzie i podzielić na mniejsze cząstki. Kabanosa pokroić. Fasolę i kukurydzę odsączyć i przepłukać zimną wodą. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować  i posmarować sosem. Posypać połową mozzarelli i ułożyć dodatki. Wierzch posypać resztą sera i ziołami. 
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220*C na najniższą półkę i piec około 12-15 minut. 

2 komentarze:

  1. Proszę napisać gdzie można taką mąkę kupić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kupiłam w sklepie internetowym frisco.pl ale wiem ze czasem w Kauflandzie sie pojawia.

    OdpowiedzUsuń