ekspresowy piernik bez jajek


Dzisiaj mam dla Was przepis na błyskawiczne i tanie ciasto. Jego przygotowanie zajmuje dosłownie kilka minut i nawet nie trzeba używać miksera. Wystarczy wymieszać wszystko łyżką i upiec. Doskonałe na wypadek niespodziewanych gości. Można je zrobić w dwóch wersjach- pomijając dodatek przyprawy do piernika otrzymamy murzynek. 

*keksówka 35 cm
Składniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 3 szklanki maki pszennej
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 duże łyżki dowolnego dżemu (użyłam z czarnej porzeczki)
  • duża łyżka przyprawy do piernika
na polewę:
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 2 łyżki kakao
  • łyżka wrzątku 
Mleko, olej i dżem wymieszać. Dodać przesianą mąkę i resztę składników. Wszystko wymieszać za pomocą rózgi lub drewnianej łyżki. Przelać do foremki wyścielonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 50 minut, do suchego patyczka. 

Polewa: masło, cukier puder i kakao zagotować. Na końcu dodać wrzątek i zdjąć z ognia. Mieszać aż całość będzie jednolita i zacznie gęstnieć. Polać wystudzone ciasto. Można dodatkowo udekorować cukrowymi ozdobami. 


33 komentarze:

  1. No przecież napisałam w tytule przepisu, że to ciasto bez jajek....

    OdpowiedzUsuń
  2. Że ciasto jest bez jajek nie znaczy że jest nie dobre.
    Piekłam podobne ciasto bez jaj i jest przepyszne, te ciasto również będzie rewelacyjne. Wypróbuje na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Że ciasto jest bez jajek nie znaczy że jest nie dobre.
    Piekłam podobne ciasto bez jaj i jest przepyszne, te ciasto również będzie rewelacyjne. Wypróbuje na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Napiszcie czy dobre

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja upiekłam i mi wyszedł zakalec :( Czy przyczyną może być to że zamiast wymieszać łyżką, wymieszałam mikserem (żeby nie było grudek mąki)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo prawdopodobne, że dlatego. To tak samo jak z muffinkami- miesza się łyżką bo zbyt dokładne wymieszanie powoduje zakalec.

      Usuń
  6. A ja upiekłam dziś i wyszło super

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak długo może stać to ciasto? jeśli upiekę je jutro to czy będzie dobre na święta?

    OdpowiedzUsuń
  8. nie można dodawać zbyt kwaśnych powideł bo wtedy wychodzi zakalec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam wyrosło pięknie i super smakuje :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile czasu może stać to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ciacho, wilgotne, szybkie i łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepsze jest świeże, tego dnia co zrobiłam poszło pół blaszki, ale również dobre jest trzeciego dnia lecz nie jest już tak miękkie jak pierwszego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Upiekłam według przepisu i co ZAKALEC ZAKALEC PFEEEE

    OdpowiedzUsuń
  14. Pieklam dzisiaj- zmodyfikowalam leciutko, zamiast mleka uzylam maslanki, zamiast zwyklego cukru uzylam cukru pudru I to tylko 1/4 szklanki, dzem malinowy, kakao oczywiscie,; nie mialam gotowej przyprawy do pietnikow- dodalam poeprzu cayenne I 1lyzke cynamonu. Rewelacja, zero xakalca, pulchniutkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam zamiar się brać za to ciasto piekłam juz jest świetny, tylko zastanawiałam się czy dobrym pomysłem było by dodanie zamiennika mleka 😊

      Usuń
  15. No to jeszcze poproś,e o długość foremki jednak nie wszystkie są równe a nie chciałabym żeby wyrosło za niskie np

    OdpowiedzUsuń
  16. Piernik pyszny,udany,smaczny,super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super przepis. Zrobilam bez jajek i w dodatku z mlekiem kokosowym bez przyprawy do piernika wiec murzynek wyszedł mi idealnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyszedł.Piękny wilgotny wysoki.Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Czad wyszedl znakomicie, i jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis :) Na ciepło trochę gumowate, ale na zimno super :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Upiekłam wczoraj ten piernik, tylko sodę zastąpiłam proszkiem do pieczenia. Wyrósł pięknie, smakował bardzo. Wilgotny, czekoladowy, mniam. Dziękuję i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.
    Zastanawia mnie dlaczego wszystkie przepisy na piernik BEZ jajek bazują na oleju, gdy te z jajkami najczęściej mają w tym miejscu masło.
    Czy można to zastąpić tożsamą ilością płynnego masła?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. super ciacho ...mniam :D

    OdpowiedzUsuń