placuszki z kaszy manny z salsą owocową


Moja rodzina uwielbia placuszki na śniadanie, dlatego często pojawiają się u nas w różnych wariacjach smakowych. Pierwszy raz zrobiłam takie z kaszy manny i zakochałam się ich smaku- były niezwykle delikatne i puszyste a do tego sycące. Podałam je z salsą z kiwi i jabłka co dodało im świeżości i lekkości. Polecam nie tylko na śniadanie, na pewno zasmakują dzieciom na podwieczorek lub kolację. 

Składniki na ok. 12 placuszków:
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 szklanka mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • duża szczypta soli
  • olej do smażenia
  • 3-4 owoce kiwi
  • duże jabłko
  • łyżeczka miodu
Kaszę mannę zalać mlekiem, wmieszać i odstawić na pół godziny. W tym czasie przygotować salsę: kiwi i jabłko obrać i pokroić w drobną kosteczkę. Wymieszać z miodem. Białka ubić z solą i cukrem na sztywną pianę. Do kaszy dodać żółtka i wymieszać, następnie dodać pianę i delikatnie połączyć. Smażyć placuszki na złoto na oleju. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem, podawać z owocami. 

2 komentarze:

  1. Wszystko pięknie. Tylko niestety dla facetów jest taki problem, że żeby się tym najeść na śniadanie to trzeba wciągnąć ze trzy takie talerze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie bardzo smakowało i wciągnęłam tylko jeden talerz :P

    OdpowiedzUsuń