filet w sosie rozmarynowym i współpraca z Knorr


Jak pewnie wiecie od jakiegoś czasu współpracuję z marką Knorr. Wczoraj zostałam zaskoczona przesyłką, zawierającą nowy produkt marki- esencje do sosów. Moją pierwszą myślą było, że nie używam gotowych sosów ale kiedy doczytałam okazało się, że to nie gotowy sos ale wywar cielęcy z przyprawami. W przesyłce znajdował się również list od szefa kuchni Knorr z przepisem na nowy sos oraz wszystkie składniki potrzebne do jego wykonania. I tu znowu pomyślałam, że sos z winem, pomidorami i w dodatku rozmarynem, którego nie znoszę to nie dla mnie. Postanowiłam jednak z ciekawości skusić się na ten sos i przygotowałam go na dzisiejszy obiad. Nie jestem przyzwyczajona do tego rodzaju sosów, więc wydawał mi się bardzo wykwintny a najbardziej podobał mi się jego kolor. Smakiem pasował do fileta z kurczaka, szef kuchni Knorra poleca go także do mięs z grilla i steków wołowych. 

Składniki:
  • 4 płaty z fileta z kurczaka
  • ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • słodka papryka
  • 2 łyżki oleju
na sos:
  • pęczek włoszczyzny
  • 3 łyżki oleju
  • łyżeczka cukru
  • 400 ml czerwonego wytrawnego wina
  • łyżka koncentratu pomidorowegp
  • 400 ml wody
  • 50 g suszonych pomidorów
  • łyżeczka rozmarynu
  • kubełek esencji do sosu pieczeniowego ciemnego

Czosnek przecisnąć przez praskę, wymieszać z łyżką oleju i przyprawami, natrzeć mięso i odstawić. 

Włoszczyznę wrzucić na rozgrzany tłuszcz i usmażyć na brązowo. Dodać cukier i smażyć aż się skarmelizuje. Wlać wino i gotować około 10 minut aż wino całkiem odparuje, wlać wodę, dodać rozmaryn i koncentrat pomidorowy. Gotować kolejne 10 minut a następnie przelać przez sitko. Wlać z powrotem do rondla, dodać posiekane drobno pomidory i esencję. Dokładnie wymieszać i gotować jeszcze chwilę. W tym czasie usmażyć mięso. Podawać polane sosem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz