kruche ciasteczka z kokosanką



Kokosanki to ciasteczka bardzo lubiane przez moją córeczkę. Miałam zamiar zrobić je na waflu, ale zapomniałam go kupić. Jako spód użyłam więc kruchego ciasta, które świetnie sprawdziło się przy tych ciasteczkach (klik)
P.S. gdyby ktoś się zastanawiał co zrobić z pozostałymi z ciasta gotowanymi białkami- ja gotuję od razu więcej jajek i robię wtedy pastę jajeczną, do której dodaję te białka. Przy okazji ciastek mam jeszcze kolację z głowy. 

Składniki:
na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 2 żółtka gotowane
  • 2 żółtka surowe
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
na kokosanki:
  • 2 białka
  • 100 g kokosu
  • 4 duże łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
Mąkę i proszek do pieczenia przesiać na stolnicę. Cukier puder jeżeli ma grudki również przesiać. Dodać sól, żółtka surowe, masło i żółtka gotowane przetarte przez sitko. Wszystko razem zagnieść szybko aż ciasto będzie gładkie. Wstawić do lodówki na pół godziny. Ciasto rozwałkować na posypanym mąką blacie na grubość około 3 mm. Okrągłą foremką ( ja wycinałam foremką do babeczek) wycinać ciastka i układać je na blaszce wyłożonej papierem. Zimne białka ubić z solą, kiedy piana będzie sztywna dodawać do łyżce cukier puder. Na końcu dodać kokos i wymieszać. Na ciasteczka nakładać po łyżeczce masy kokosowej. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec około 5 minuta a następnie zmniejszyć temperaturę do 160*C i piec jeszcze około 10 minut aż kruche spody będą rumiane a kokosanka w miarę sucha. 

3 komentarze: