placuszki "gołąbkowe"



Takie placuszki to mój sposób na wykorzystanie mięsa pozostałego z rosołu. Składają się ze składników takich jak gołąbki, ale są szybsze do zrobienia. Ja dodałam do nich ryż, ale można go zamienić na kaszę lub użyć pół na pół. Podałam z sosem pomidorowym. 

Składniki:
  • 500 g mięsa z rosołu obranego z kości (miałam akurat kurczaka, indyka i królika)
  • 3/4 szklanki ryżu
  • kawałek białej kapusty
  • kilka pieczarek
  • 300 g mięsa mielonego
  • 1/2 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • słodka i ostra papryka
  • tłuszcz do smażenia
Mięso z rosołu drobno pokroić. Pieczarki także pokroić. Czosnek i cebule posiekać. Ryż ugotować, kapustę posiekać i osobno ugotować i odcedzić. Wszystkie te składniki razem  wymieszać,dodać mięso mielone, wbić jajka, doprawić przyprawami. Formować placuszki wielkości kotletów mielonych i smażyć z obu stron na złoto. Podawać z sosem pomidorowym i surówką. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz