kukurydziane placuszki z jabłkami


Idealne na śniadanie, kolację, podwieczorek na nawet drugie danie. Moja córeczka bardzo lubi różne placuszki, dlatego często robię je w różnych wersjach. Ta z jabłkami jest soczysta i można je robić cały rok. 

Składniki:
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2-3 łyżki cukru
  • 2 jabłka 
  • 2 łyżki oleju z awokado
Mąki połączyć i przesiać. Jajka zmiksować z mlekiem, dodać mąki i cukier. Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach i dodać do ciasta, delikatnie wymieszać łyżką. Można smażyć na patelni beztłuszczowej.

 Jakiś czas temu dostałam do przetestowania olej z awokado z Nowej Zelandii. To dla mnie produkt dość egzotyczny, zwłaszcza, że awokado nie lubię i nie używam. Olejem jestem jednak zachwycona, mimo niezbyt przyjemnego zapachu ma bardzo ciekawy smak, nawet sam i na surowo. Smakuje trochę orzechowo, ma ładny zielony kolor. Na pewno będzie doskonałym dodatkiem do sałatek, choć do smażenia też się nadaje (posiada najwyższą temperaturę rozkładu ze wszystkich olejów 255*C). A do tego zawiera więcej kwasów omega niż oliwa z oliwek. Do rybki pasował świetnie. 
Więcej na temat oleju z awokado możecie poczytać tu (klik).





















2 komentarze:

  1. Kukurydziane dają świetny smak;)Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. WYBORNE... ZAPRASZAM NA RACUSZKI Z TRUSKAWKAMI:POZDRAWIAM;)
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/06/racuszki-z-truskawkami.html

    OdpowiedzUsuń