tort owocowo- kokosowy


Torcik urodzinowy, który zrobiłam na urodzinki mojej córeczki. Połączyłam w nim to co lubi najbardziej- jagody, maliny i bitą śmietanę. Biszkopt nasączyłam sokiem z ananasa, dlatego był wilgotny, lekki i nie zamulający. Został zjedzony do ostatniego kawałka. 

Składniki:
na tortownicę 21 cm:
na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
na przełożenie:
  • 330 ml śmietanki kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • garść malin
  • garść jagód
  • 1/2 szklanki drobnego kokosu
  • 1 opakowanie zagęstnika do śmietany
do nasączenia:
  • 3/4 szklanki syropu z ananasa (użyłam z puszki) 
na dekorację:
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 opakowanie zagęstnika do śmietany
  • żółty barwnik
  • kolorowe cukierki
  • kwiatki z masy cukrowej
  • opłatek dekoracyjny
Biszkopt:
Białka ubić z cukrem i dodawać po żółtku nadal ubijając. Kiedy masa będzie puszysta dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i przesianą przez sitko. Delikatnie wymieszać i wylać do formy wyłożonej papierem. Piec około 40 minut w 175*C. Wystudzić i przekroić na trzy blaty. Każdy blat nasączyć sokiem z ananasa. Kremówkę ubić z cukrem pudrem i fix-em. Dodać kokos i owoce, delikatnie wymieszać. Krem podzielić na dwie części i przełożyć biszkopty. Przed podaniem kremówkę ubić z cukrem pudrem, fix-em i barwnikiem. Posmarować tort z wierzchu i po bokach. Na wierzchu ułożyć ozdoby, boki obsypać cukierkami. Przechowywać w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz