dorsz zapiekany z mozarellą


To był mój "pierwszy raz" z dorszem. Dodałam pieczarki i mozarellę. Upiekłam go w piekarniku i podałam z pieczonymi ziemniakami i surówką z marchewki. Rodzince bardzo smakował. Zdrowy obiad zawierający wiele witamin a do tego szybki i łatwy. 

Jakiś czas temu dostałam do przetestowania olej z awokado z Nowej Zelandii. To dla mnie produkt dość egzotyczny, zwłaszcza, że awokado nie lubię i nie używam. Olejem jestem jednak zachwycona, mimo niezbyt przyjemnego zapachu ma bardzo ciekawy smak, nawet sam i na surowo. Smakuje trochę orzechowo, ma ładny zielony kolor. Na pewno będzie doskonałym dodatkiem do sałatek, choć do smażenia też się nadaje (posiada najwyższą temperaturę rozkładu ze wszystkich olejów 255*C). A do tego zawiera więcej kwasów omega niż oliwa z oliwek. Do rybki pasował świetnie. 
Więcej na temat oleju z awokado możecie poczytać tu (klik).

Składniki:
  • 1 duży filet z dorsza ze skórą (około 500 g) (wystarczył dla 3 osób)
  • 150 g pieczarek
  • 1/2 cebuli
  • 1 duża kulka mozarelli
  • 1 kg ziemniaków
  • 3 łyżki oleju z awokado 
  • sól morska
  • pieprz
  • pieprz cytrynowy
  • ostra i słodka papryka


Fileta podzielić na trzy kawałki. Każdy natrzeć odrobiną oleju i oprószyć solą i pieprzem cytrynowym. Pieczarki i cebul ę podsmażyć na odrobinie oleju. Lekko posolić. Położyć po łyżce pieczarek na każdym kawałku ryby i obłożyć plastrami sera mozarellą. Ziemniaki wyszorować, pokroić na mniejsze kawałki i obgotować z osolonej wodzie. Blaszkę z piekarnika natłuścić, ułożyć kawałki ryby i ziemniaki. Piec około 30 minut w 200*C. Podawać z surówką.

2 komentarze:

  1. Witam, spodobał mi się Pani przepis i chciałabym go wypróbować. W składnikach podała Pani ostrą i słodką paprykę natomiast w opisie nie napisała Pani do czego jest potrzebna. Bardzo proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie pominęłam paprykę. Można ją dodać do pieczarek.

      Usuń