ekspresowa babka kawowa


Wiem, że do Wielkanocy jeszcze daleko, ale tak jakoś mnie natchnęło na babkę i wiosenną dekorację. A może ktoś z Was będzie szukał przepisu więc będzie jak znalazł.  Babki piekę rzadko, bo nie lubię suchych ciast. Ta okazała się bardzo wilgotna, aromatyczna i rozpływała się w ustach. A do tego robi się ją ekspresowo, wystarczy zmiksować razem wszystkie składniki i gotowe. Smakoszom kawy na pewno zasmakuje. Do ciasta dodałam trochę przyprawy do kawy i deserów Kamis- nadała babce wspaniały aromat wanilii i kardamonu. 

*piekłam w niedużej formie na babkę z kominkiem

Składniki:

  • 3 jajka
  • 250 g cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 30 g kakao
  • 300 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1.5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • przyprawa do kawy i deserów w młynku Kamis
  • szklanka kawy o temperaturze wrzenia 
Wszystkie składniki oprócz kawy umieścić w misce i zmiksować tylko do połączenia się składników. Następnie wlać wrzącą kawę i szybko wymieszać. Przelać do foremki na babkę i piec w 180*C około 45 minut. Sprawdzać patyczkiem. Można polać polewą czekoladową i posypać migdałami. 





7 komentarzy:

  1. Ja też rzadko piekę babki, ale ta kusi wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hym trzeba wypróbować ... :) smacznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. w jakiej ilości wody rozpuszczasz kawę? dotąd wiedziałam żeby wlać wystudzona kawę -nie zaparzy się mąka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym to polega ze właśnie ma kawa być goraca. Na szklankę wrzątku dwie łyżeczki kawy

      Usuń
  4. czy 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej i szklanka kawy o temperaturze wrzenia to dwa osobne składniki? czy chodzi o rozpuszczenie 2 łyżeczek kawy w szklance wrzątku?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy te 2 łyżeczki kawy,rozpuścić w szklance wody? bo tak zrozumiałam z przepisu.

    Jola59

    OdpowiedzUsuń