ciasto Delicja (Fale Dunaju)


Długo miałam w zamiarze to ciasto, ale bałam się zakalca, przed którym ostrzegają forumowiczki. Skorzystałam z przepisu mamy i udało się bez problemu, a i fale wyszły nie najgorsze. Żeby urozmaicić ciasto, dodałam galaretkę i warstwę kremu kokosowego. I przy okazji zużyłam biszkoptowy blat, który mi ostatnio został. Szkoda tylko, że nie mam czasu, żeby robić ładne zdjęcia...

Składniki:
na ciasto:

  • 5 jajek
  • 5 łyżek cukru
  • 30 dag mąki
  • 250 g margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • szklanka wiśni z kompotu
Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po jednym żółtku  i ucierać. Wsypać mąkę, sodę i proszek. Z białek ubić pianę, wmiksować do ciasta. Podzielić je na połowę, do jednej części dodać kakao. Wiśnie wydrylować, osączyć. W foremce o boku 23 cm wyłożyć jasne ciasto, następnie ciemne. Rozłożyć wiśnie i lekko je docisnąć. Piec do suchego patyczka w 175*C. Przestudzić.


  •  2 zielone galaretki
Galaretki rozpuścić w dwóch i pół szklanki wody. tężejące wylać na ciasto.

krem:
  • 1,5 szklanki mleka
  •  1 łyzka maki pszennej
  • 1 łyzka maki ziemniaczanej
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżki kokosu
  • 100 g masła
Mąkę, skrobię i cukier wymieszać w pół szklanki mleka, ugotować budyń na pozostałym mleku. Do gotującego się budyniu wsypać kokos, pogotować chwile mieszając i wystudzić. Zmiksować z miękkim masłem. Krem wyłożyć na galaretkę. Posypać pokruszonym biszkoptem lub polać polewą. 

2 komentarze: